ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Tartalomjegyzék

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

A webshop és annak minden része, tartalma, valamint az értékesített szolgáltatások és online letölthető termékek tartalma, mint szerzői jogi művek a Szolgáltató szerzői jogi védelme alatt állnak a 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése alapján. Engedély nélküli felhasználásuk tilos.

Hatályba lépés időpontja: 2025-03-21

1. A VÁLLALKOZÁS ADATAI

Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

  • Név: B2B Network Hungary Kft.
  • Székhely: 2636 Tésa, Petőfi utca 16
  • Telephely: 2360 Gyál, Kőrösi út 90
  • Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
  • Adószám: 25396012-2-13
  • Bankszámla szám: 10400157-50526783-85691005 ( Kereskedelmi és Hitel Bank )
  • Képviselő: Szűcs Krisztián
  • Központi telefonszám: +36 20 568 8608
  • E-mail: hello@premiumlamellak.hu
  • Honlap: https://www.premiumlamellak.hu
 

Tárhelyszolgáltató adatai: 

  • Cégnév: Hetzner Online GmbH
  • Székhely: 25, 91710 Gunzenhausen, Németország
  • E-mail: info@hetzner.com

B2B Network Hungary Kft. weboldalának egyik célja az, hogy szerződött partnereinek a termékeit megjelenítse és az azokra érkező megrendeléseket továbbítsa részükre. A B2B Network Hungary Kft. és ilyen partnerei között tartós megbízási jogviszony áll fent, aminek az értelmében a B2B Network Hungary Kft. a partner nevében szerződést köthet és a pénzt vehet át.  A B2B Network Hungary Kft. szolgáltatás működtetése és üzemeltetése az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.) rendelkezései alapján közvetítő szolgáltatásnak is minősül.

2. FOGALMAK

  • Áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut
  • Felek: Eladó és Vevő együttesen
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Viszonteladó: olyan adószámmal rendelkező jogi személy, amely a FonlyU termékek forgalmazására jelentkezett és ahhoz hozzájárulást kapott
  • Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
  • Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
  • Gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
  • Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
  • Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
  • Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
  • Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt áru és a digitális elemeket tartalmazó áru
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
  • Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
  • Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

3. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

4. AZ ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA, MEGVÁLTOZTATÁSA

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

 

A szerződés nyelve, a szerződés formája:

  • A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
  • A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

 

Árak, számlázás:

Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os áfát.  Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás és az elírás jogát fenntartjuk. Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

 

Egyes közvetített termékeink a fentiektől eltérően 0%-os ÁFÁ-t tartalmazhatnak. A közvetített termékek értékesítéséről a számlát nem a B2B Network Hungary Kft.-nek, hanem az adott partnernek a kötelessége kiállítani és megküldeni a vásárló részére.

5. SZERZŐI JOGOK

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: B2B Network Hungary Kft.

 

5.1. Ha a vevő a webáruháznak elküldi a webáruházban megvásárolt termék képét, akkor ezzel annak tulajdonjogáról lemond és azt a webáruház a jövőben bármilyen célból, szabad belátása szerint felhasználhatja.

 

5.2. Az Önnel kapcsolatos levelezés és a kapcsolódó dokumentáció üzleti titkot képez, és a B2B Network Hungary Kft. nem járul hozzá annak bármilyen közzétételéhez vagy illetéktelenek részére történő átadásához (ide nem értve a hivatalos eljárások kezdeményezésének esetét). Ennek megsértése, illetve a B2B Network Hungary Kft. jó hírnevének csorbítására alkalmas bármilyen egyéb magatartás esetén (ideértve az esetleges sajtóhoz fordulást is) cégünk megteszi a szükséges jogi lépéseket, ideértve az ezzel kapcsolatos esetleges kárigényének érvényesítését.

 

5.3. A Felhasználó által küldött egyes megrendelés, és egyes véglegesített, sikeres megrendelés kizárólag Partner és a Felhasználó között eredményezi a Termék adás vételére vonatkozó szerződéses kapcsolat létrejöttét, a B2B Network Hungary Kft. nem részese ezen szerződésnek, csupán közvetítőként jár el az ügyletben.

6. REGISZTRÁCIÓ

6.1. A Regisztráció alkalmas a Vevő azonosítására és a Szolgáltatás többi felhasználójától való megkülönböztetésére. Vevő a webshopban regisztráció nélkül, vagy egyszeri önkéntes regisztrációjával veheti igénybe a Szolgáltatást. A Szolgáltatásra történő regisztrációval Vevő a jelen ÁSZF feltételeit magára nézve kötelezőnek ismeri el. Jelen ÁSZF a Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés elválaszthatatlan részét képezi. Jelen ÁSZF rendelkezései minden esetben irányadók a Szolgáltató és a Vevő közötti jogviszonyra, kivéve, ha a Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés kifejezetten eltérő rendelkezéseket tartalmaz. 

 

6.2. A regisztráció során kötelező adatok bevitelére van szükség, így Szolgáltató a Vevő regisztrációját csak akkor fogadja el, ha a Vevő valamennyi, kötelezően kitöltendő adatot rögzített. Vevő kijelenti, hogy a regisztráció során a webshopban megadott adatai a valóságnak megfelelnek. Szolgáltató a Vevő által megadott adatoknak megfelelően felel a Szolgáltatás teljesítéséért. Szolgáltató kizárja felelősségét a Vásárlás során a Vevő által megadott téves, hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért, ugyanakkor az ezzel kapcsolatosan felmerülő kárának megtérítését követelheti a Vevőtől. Felek között a megállapodás magyar nyelven jön létre.

 

6.3. Szolgáltató jogosult törölni a nyilvánvalóan hibás vagy hamis adatokat, továbbá kétség esetén jogosult Vevő valódiságát ellenőrizni. Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy a Regisztrációt indokolt esetben visszautasítsa, vagy bármikor, átmenetileg vagy véglegesen visszavonja. Indokolt esetnek minősül a valótlan, vagy hiányos adatok megadása. Indokolt eset az is, ha a Vevő más felhasználó személyes adataival bizonyíthatóan visszaél, vagy ha a Vevő a Szolgáltatás rendszerével, bármely előzetes regisztráció során bizonyíthatóan egyszer már visszaélt. A visszautasítás, illetve a visszavonás okáról a Szolgáltató a Vevőt e-mail üzenetben tájékoztatja.

 

6.4. Szolgáltató a hibásan és/vagy hiányosan megadott e-mail cím esetén a visszaigazolás helyes e-mail címre történő kézbesítése érdekében a Vevőt egyéb elérhetőségein felkutatni nem köteles. Vevő felelős minden olyan kárért, amely a kézbesítési e-mail cím hibás vagy hiányos megadásából, az e-mail tárhelyre bármely okból (például megtelt vagy időközben törölt e-mail fiók) történő sikertelenségéből származik.

 

6.5. Szolgáltató a Vevő sikeres regisztrációját elektronikus úton visszaigazolja. A regisztrációt követően Vevő a Szolgáltatást felhasználóneve és jelszava megadásával tudja igénybe venni a webshopban.

 

6.6. Vevő a regisztráció során megadott személyes adatait a webshopban fiókjában bármikor ellenőrizheti és módosíthatja. A Vevő köteles az adataiban bekövetkezett változásokról Szolgáltatót tájékoztatni a változás bekövetkeztéről számított legfeljebb nyolc (8) napon belül.

 

6.7. Szolgáltató kéri és kifejezetten ajánlja, hogy Vevő rendszeresen módosítsa a jelszavát, azt senkinek ne adja át, és lehetőleg ne tárolja mások által hozzáférhető helyen. A jelszó változtatásról a Szolgáltató rendszere automatikus visszaigazolást küld e-mailben. Amennyiben a Vevő elfelejti a jelszavát, vagy elveszíti azt, akkor az új jelszavát a Szolgáltató a regisztrációkor megadott e-mail címre megküldi. Vevőt teljes körű felelősség terheli a felhasználói fiókjához tartozó felhasználónév és jelszó párossal, illetve azon keresztül történő mindennemű Vásárlással és egyéb tevékenységgel kapcsolatban. Vevő vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Szolgáltatót adatainak bármilyen illetéktelen felhasználása, illetve a biztonság egyéb módon való megsértése esetén. A jelszó tárolásából vagy a felhasználónév és a jelszó harmadik személy részére való átadásából fakadó károkért a Szolgáltató nem felel.

 

6.8. Vevő bármikor jogosult olyan tartalmú nyilatkozatot tenni a Szolgáltató felé, hogy a Szolgáltatást a jövőben nem kívánja igénybe venni, és ennek kapcsán kérheti regisztrációja törlését Szolgáltató e-mail címére küldött, törlési kérelmet tartalmazó üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató köteles haladéktalanul – de maximum 30 napon belül – gondoskodni a regisztráció törléséről. Ebben az esetben a Vevő adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből, kivéve azokat, amelyeket az adatvédelmi nyilatkozatban foglalt megőrzési, nyilvántartásba vételi kötelezettség érint. A törlés továbbá nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, és nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A törléssel egyidejűleg Szolgáltató haladéktalanul megszünteti a Vásárló felhasználói fiókját.

 

6.9. Szolgáltató rendes felmondással harminc (30) napos határidővel felmondhatja a jogviszonyt a Vevő értesítése mellett. Szolgáltató a jogviszonyt jogosult azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a Vevő bizonyítható módon megzavarja vagy megkísérli megzavarni a webshop rendeltetésszerű működését, vagy bármely, a webshopban folytatandó tevékenységet, illetve amennyiben a Vevő valamely vásárlási tranzakciója tizenöt (15) napon belül a Vevőnek felróható okból nem kerül lezárásra.

 

7.10. Vevő a Szolgáltató súlyos szerződésszegése esetén jogosult azonnali hatállyal felmondani a jogviszonyt, amennyiben a Vevő előzetes írásbeli felszólítása ellenére a Szolgáltató tizenöt (15) napon belül a szerződésszegését nem orvosolja. 

7. VÁSÁRLÁS, FIZETÉS, SZÁLLÍTÁS

7.1. A webshopban a felhasználók regisztráció, illetve bejelentkezés nélkül is böngészhetnek és vásárolhatnak.  A Szolgáltatás keretében foglalásra, illetve bármely egyéb, fizetés kötelezettség nélküli tranzakció lebonyolítására nincs lehetőség.

 

7.2. Megrendelés menete: Vevő a webshopban kiválasztot terméket a Kosárba gomb megnyomásával a Kosarába helyezi. A kiválasztott termékek mennyiségének módosítására, vagy a kosárból való törlésére a webshop jobb felső sarokban elhelyezett Kosár gombra kattintást követően van lehetőség. A termékek kosárba helyezése nem kötelezi a Vevőt Vásárlásra. A vásárlói kosár összeállítása után Vevőnek még van, a pénzügyi teljesítés után azonban már nincs lehetősége a kosár utólagos módosítására.A Kosár oldal tartalmazza a megvásárlásra kiválasztott termékeket, illetve a választható szállítási és fizetési módokat, valamint azok költségét. A kiválasztás befejezését követően a Vásárlás befejezését Vevő a Kosár oldalon, a Megrendelés gombra kattintva véglegesítheti. A véglegesítéshez meg kell adnia a Megrendelés lebonyolításához szükséges személyes adatait (úgy mint név, cím, telefonszám, e-mail cím, szállítási cím). Vevő tudomásul veszi, hogy a Megrendelés leadása fizetési kötelezettséggel jár. A Vásárlás folyamata során a Vevőnek az ellenérték megfizetésén túlmenő egyéb kötelezettségei nincsenek.

 

A kizárólag Viszonteladók által megvásárolható termékek csak viszonteladói jelentkezést követően, a regisztráció véglegesítése után, a webshopba viszonteladóként bejelentkezve helyezhetők a kosárba és rendelhetők meg. 

 

Adatbeviteli hibák javítására a rendelés véglegesítését megelőzően bármikor, ezt követően a felhasználó regisztrációs felületén vagy e-mailben a hello@premiumlamellak.hu címre küldött üzenetben van lehetőség.

 

7.3. Fizetés: Termékek és szolgáltatások webshopban történő vásárlása bankkáryás vagy banki előre fizetéssel, illetve utánvéttel lehetséges. Vevő választhat, hogy megrendelése értékét mely módon fizeti meg:

  • Online bankkártyás fizetések az IQOM / MYPOS rendszerén keresztül: Ezen fizetési mód esetén a myPOS rendszerébe irányítjut át a vásárlót vásárlást követően. A bankkártya adatokat minden esetben a pénzintézet oldalán kell megadni, így azok semmilyen körülmények között nem jutnak el a kereskedőhöz. Elfogadott bankkártyák: MasterCard termékek (MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro), VISA termékek (VISA, VISA Electron, Visa V Pay), American Express, UnionPay, JCB, Bancontact, Apple pay, Google pay. A bankkártyás fizetés során felmerülő esetleges hibákért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  • Banki előreutalással a Szolgáltató által megküldött megrendelés adatok alapján. Az előreutalást Vevő saját bankjából indítja (bankfiókban vagy online szolgáltatás igénybevételével) és a megrendelés teljesítése a vételár beérkezését követően kezdődik meg. Szolgáltató banki adatai: B2B Network Hungary Kft., 10400157-50526783-85691005
  • Utánvéttel történő vásárlás esetén Vásárló elfogadja, hogy a fizetési mód használata kezelési költség megfizetését vonja maga után. A kezelési költség mindenkori díját a webshop Információk menüpontja, azon belül a Fizetés menüpont tartalmazza. Utánvétes fizetéskor Vevő a megrendelés értékét a futárnak, vagy az átvételi ponton az átadó személyzetnek vagy automatába történő kézbesítés esetén az automatát üzemeltető szolgáltató rendszerén kereszül köteles megfizetni készpénzben vagy bankkártyával. Szolgáltató nem felelős azért, ha valamely kézbesítési ponton valamely fizetési mód (készpénz vagy bankkártya) nem áll Vásárló rendelkezésére.

7.4. Szállítás: Vevő a Megrendelés átvételéhez a weboldalon, a SZÁLLÍTÁS menüpontban közzétett szállítási módokat veheti igénybe a feltüntetett áron. Fogyasztók és Viszonteladók részére eltérő szállítási díjak kerültek meghatározásra. Viszonteladók a viszonteladói szállítási díjakról a webshopba történő bejelentkezést követően tájékozódhatnak. 

A kiszállítási idő 1-5 munkanap.

Amennyiben Szolgáltató valamely megrendelt Termékkel nem rendelkezik, vagy határidőre a szállítást nem tudja biztosítani, felveszi a kapcsolatot Vevővel az általa megadott elérhetőségeken. Vevő a vásárlással kijelenti, hogy a Termékekkel, szállítással és fizetéssel kapcsolatos rendelkezéseket megismerte, és Terméket ezek ismeretében vásárolja meg.

 

7.5. A termékek árának meghatározása Szolgáltató hatáskörébe tartozik. Szolgáltató fenntartja az azonnali hatályú árváltoztatás mindenkori egyoldalú jogát. A feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFA összegét tartalmazzák. A Vevő által kiválasztott szállítási és fizetési módok további költségekkel járhatnak, amelyet a Szolgáltató a Vásárlás folyamatában a megfelelő helyen pontosan feltüntet.

 

7.6. Hibás árak esetén alkalmazott eljárás: Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja Vevő részére a termék vagy szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. A valós ár ismeretében Vevő jogosult a termék megvásárlásától elállni minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül. Egyértelműen hibás árfeltütetés a webáruházban:

  • 0 HUF ár;
  • téves kedvezmény mértékkel csökkentett ár (pl.: 10.000 Ft-os termék vagy szolgáltatás esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 5.000 Ft-os áron értékesített termék vagy szolgáltatás.

7.7. Megrendelés feldolgozása és teljesítése:  A Szolgáltató köteles a Vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben a visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. 

 

Szolgáltató a megrendelés feldolgozását annak automatikus visszaigazolását követően maximum 2 munkanapon belül megkezdi.  A megrendelés általános tejesítési határideje a visszaigazolástól számított 2-7 munkanap, a maximális teljesítési határidő 14 munkanap. Felek ettől írásbeli megegyezés útján eltérhetnek. 

 

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

8. MEGRENDELHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

8.1. A webshopban megjelenített termékeket kizárólag online lehet megvásárolni. 

8.2. A webshopban feltüntetett termék és szolgáltatás árak tartalmazzák az ÁFÁ-t és a csomagolás díját, azonban nem tartalmazzák a szállítás, illetve a választott fizetési mód esetleg felmerülő költségét.

8.3. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a
valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

8.4. A webshopban megvásárolható termékek és szolgáltatások lényegi tulajdonságairól az egyes termékek és szolgáltatások adatlaján található részletes leírás tartalmaz tájékoztatást.

8.5. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról és a kedvezmény érvényesítésének feltételeiről.

8.6. Az egyedileg gyártott termékekhez kiegészítő szolgáltatás is igénybe vehető, melyről a termékadatlap tartalmaz bővebb felvilágosítást.

9. SZERZŐDÉS ÉS ELÁLLÁS

9.1. Vevő a vásárlással elektronikus szerződést köt Szolgáltatóval. Vevő tudomásul veszi, hogy az elektronikus módon kötött szerződés távollevők között kötött szerződés, amely nem minősül írásban megkötött szerződésnek, így iktatott formában nem hozzáférhető, archiválásra nem kerül. Szolgáltató és Vevő között a szerződés határozott időre jön létre. A szerződés létrejöttét a Vásárlás elektronikusan elmentett adatai igazolják. A szerződés nyelve magyar.

 

9.2. A szerződés létrejöttével Vevő elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket, és vállalja a számára előírt jogok jóhiszemű gyakorlását, a részére előírt kötelezettségek maradéktalan teljesítését, valamint tudomásul veszi a jelen ÁSZF megszegése miatt alkalmazható jogkövetkezményeket. Vevő hozzájárul a Szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges adatai kezeléséhez az ÁSZF-ben valamint az Adatkezelési Szabályzatban meghatározott körben. Vevő teljes mértékben felelős mind polgári jogi, mind büntetőjogi értelemben az esetlegesen okozott károkért a Szolgáltató, valamint azok szerződéses partnerei tekintetében.

 

9.3. A Vásárlás a Megrendelés gomb megnyomása előtt bármikor, következmények nélkül megszakítható. 

 

9.4. Egyedileg gyártott termékekre vonatkozó speciális feltételek: Vásárló a megrendelés elküldésével tudomásul veszi, hogy a 45/2013. (II. 26) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján „olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak”  nem gyakorolhatja a szerződéstől való elállás jogát.

10. ADATKEZELÉS ÉS ADATTOVÁBBÍTÁS

10.1. A Vevő személyes adatainak védelme a Szolgáltató számára kiemelt fontosságú. Szolgáltató tiszteletben tartja a Vevők személyhez fűződő jogait, ezért a birtokába került személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi jogszabályokkal és nemzetközi ajánlásokkal összhangban, Adatvédelmi szabályzatának megfelelően kezeli.

 

10.2. Szolgáltató kijelenti, hogy adattovábbítás és adattárolás során harmadik személy az adatokhoz jogosulatlanul nem férhet hozzá. Szolgáltató vállalja, hogy előzetes hozzájárulása nélkül Vevőről semmiféle információt nem ad ki, kivéve, ha erre jogszabály, jogerős és végrehajtható bírósági határozat, vagy jogszabályon alapuló egyéb végrehajtható hatósági rendelkezés kötelezi. A személyes adatok kezelésével, tárolásával kapcsolatban a Szolgáltató az elvárható legnagyobb gondossággal jár el. Az elvárható legnagyobb gondosság ellenére megvalósuló kivédhetetlen támadások által okozott esetleges károkért Szolgáltatót felelősség nem terheli. Amennyiben a Szolgáltatás kapcsán jogvita merülhet fel, úgy a jogvita időtartamáig, illetve az igény elévüléséig tart az adatkezelés.

 

10.3. Termékek és szolgáltatások vásárlása esetén kizárólag azokat az információkat kéri be Szolgáltató a Vevőktől, amelyek feltétlenül szükségesek a Vásárlás lebonyolításához. Ezeket az adatokat csak olyan harmadik fél számára adja ki, akiknek a bevonása szükséges a Vásárlás lebonyolításához. Ilyen harmadik fél a Szervező, a bankkártyás fizetést bonyolító partner, az elektronikus számlázást bonyolító partner, a rendelés összeállítását végző partner, valamint a kézbesítő partner. A Vásárlásba bevont harmadik félnek csak azok az adatok kerülnek átadásra, amelyek szükségesek az általuk vállalt szolgáltatások teljesítéséhez. Vevő kérheti adatai törlését a Webshop bármelyik elérhetőségén, ha nem szeretne többet vásárolni a webshopban. Az adatfeldolgozó partnerekről, valamint az átadott adatokról az Adatvédelmi szabályzat rendelkezik.

 

10.4. Amennyiben Vevő feliratkozik Szolgáltató hírlevelére és/vagy értesítő szolgáltatására, úgy Szolgáltató saját döntése szerinti gyakorisággal hírlevelet vagy értesítőt küld neki. Az adatok ilyen célú felhasználását a Vevő leiratkozással bármikor megtilthatja. Szolgáltató a hírlevélre és az értesítőre feliratkozott Vásárlók esetében jogosult a lakóhely, illetve korábbi vásárlások és más megadott adatok alapján valószínűsíthető érdeklődési kör szerint személyre szabottan is terméket / szolgáltaltást ajánlani.

11. FELELŐSSÉG, GARANCIA, ELÁLLÁS

11.1. A webshopban történő Vásárlás feltételezi a Vevő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. Vevő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről. A webshopban küldött megrendeléssel minden Vevő kijelenti, hogy a jelen üzletszabályzatot megértette és elfogadja.

 

11.2. Szolgáltató törekszik rá, de garantálni nem tudja a webshop hibamentes és zavartalan működését, illetőleg hogy a webshophoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz. Vevő tudomásul veszi, hogy az Internet sajátosságai miatt a webshop folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta nélkül és szándéka ellenére is megszakadhat. Szolgáltató jogosult a webshop karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni Vevő minden előzetes tájékoztatása vagy értesítése nélkül.

 

11.3. Szolgáltató csak a neki felróható szándékos vagy súlyosan gondatlan hibákkal okozott károkért felel. A felelősség mértéke nem haladhatja meg a Vásárlási tranzakció értékét. Vevő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató kizárja a felelősséget minden olyan kárért, amelyet a Vevő vagy a Vásárlás folyamatába bevont harmadik fél szerződés- illetve jogellenes tevékenysége vagy mulasztása okozott. Szolgáltató nem felelős semmilyen olyan kárért vagy visszaélésért, amely a bankkártyával történő fizetése során vagy következtében keletkezik.

 

11.4. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak. Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályok, illetve rendeletek eléréséhez Vevő felkeresheti az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és/vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapját.

 

11.5. Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a Vevő illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt.

 

11.6. Elállási jog: A fizikai termék visszaküldésére Szolgáltató a termék átvételétől számított 14 napos indoklás nélküli elállási lehetőséget biztosít a fogyasztók részére a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében. Indoklás nélküli elállási joggal jogi személyek a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján nem élhetnek. A fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja a teljes megrendelésre vagy a megrendelésben szereplő egyes termékekre vagy szolgáltatásokra.

 

Elállási jog gyakorlása: A fogyasztó a nem egyedileg gyártott termékekre vonatkozó elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján tett egyértelmű jognyilatkozatával, vagy a Szolgáltató által a Megrendeléshez mellékelt Elállási nyilatkozat minta kitöltésével gyakorolhatja, melyet elektronikus vagy postai úton kell megküldenie (hello@fonlyu.hu vagy B2B Network Hungary Kft., 2360 Gyál, Kőrösi út 90). Szolgáltató az elállási nyilatkozat beérkezését elektronikus formában igazolja vissza. Fogyasztó köteles a terméket elállási jog gyakorlásának bejelentését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül saját költségén visszajuttani Szolgáltató logisztikai címére: B2B Network Hungary Kft., 2360 Gyál, Kőrösi út 90

 

Szolgáltató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján a fogyasztónak visszajáró összeget a megrendeléskor igénybe vett fizetési módon téríti vissza, amennyiben eltérő megegyezés nem születik. Szolgáltatót a fogyasztó által megdott téves, hibás vagy pontatlan adatok miatti késedelem esetén felelősség nem terheli. Teljes megrendeléstől való elállás esetén Szolgáltató a fogyasztónak a teljesítéssel összefüggésben felmerült összes költséget (pl. szállítási díjat) is megtéríti a legkevésbé költséges szokásos szállítási díjon. Amennyiben fogyasztó a legkevésbé költséges szokásos szállítási díjtól eltérő szállítási díjat választott, az okozott többletköltség megtérítésére Szolgáltató nem kötelezett. 

 

Egyedileg gyártott termékekre vonatkozó speciális feltételek: Vásárló a megrendelés elküldésével tudomásul veszi, hogy a 45/2013. (II. 26) Kormányrendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján „olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak”  nem gyakorolhatja a szerződéstől való elállás jogát.

12. PANASZKEZELÉS

Panasz esetén fogyasztó kifogását a Szolgáltató alábbi elérhetőségein jelentheti be: 

E-mail: hello@premiumlamellak.hu

Telefonszám: +36 20 568 8608

Levelezési cím: B2B Network Hungary Kft., 2360 Gyál, Kőrösi út 90.

 

Minden panaszról jegyzőkönyv készül, amelyet Szolgáltató köteles kivizsgálni és szükség szerint orvosolni. A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalma:

  • Fogyasztó neve, lakcíme, elérhetősége
  • A panasz egyedi azonosítószáma
  • Megrendelés száma
  • Kifogásolt termék és/vagy szolgáltatás megnevezése, cikkszáma
  • A fogyasztó panaszának részletes leírása
  • A jegyzőkönyv felvételének időpontja, helye és módja, a jegyzőkönyvet felvevő személy neve, beosztása
  • A vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszának kivizsgálásával és annak eredményévek kapcsolatban

Panasz kivizsgálását Szolgáltató 14 napon belül teljesíti és a kivizsgálás eredményét a bejelentés módjának megfelelően elektronikus vagy postai úton juttatja el fogyasztó részére. Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet 3 évig őrzi meg.

 

A Panasz elutasítása esetén Szolgáltató köteles tájékoztatni a fogyasztót, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, illetve az adott felügyeleti szerv székhelyéről, telefonos és internetes elérhetőségéről, valamint levelezési címéről. A tájékoztatóban Szolgáltató feltünteti, hogy igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben a fennálló fogyasztói jogvita tárgyalásos módon nem rendezhető, fogyasztó az alábbi jogérvényesítési lehetőségeket veheti igénybe:

 

Szállító továbbá tájékoztatja Vevőt, hogy vitarendezéssel kapcsolatban ügyek intézésére lehetőség van igénybe venni az online vitarendezési felületet. Az online vitarendezési felület elérhetősége: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

13. HATÁLYOSSÁG ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

13.1. Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltatóra, a Vevőre, illetve a Szolgáltatóval kötött szerződésének megfelelően a szolgáltatás teljesítésébe bevont Partnerre  is kiterjed.  Külön szerződés szabályozza a Szolgáltató és Partnerei jogviszonyát is. Jelen ÁSZF hatálya nem terjed ki Szolgáltató bankkártyás fizetést bonyolító és számlázó Partnerére, sem pedig az egyéb, vele kapcsolatban álló alvállalkozók tevékenységére.

 

13.2. Jelen   ÁSZF   a hatályba lépés napjától kezdődően határozatlan   időre  szól.  Szolgáltató tájékoztatja Vevőt, és Vevő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az ÁSZF tartalmát egyoldalúan módosítani. Szolgáltató jelen ÁSZF-et kizárólag alapos okkal módosíthatja. Az ÁSZF módosítására alapos oknak tekintendő többek között a felek közötti jogviszonyra vonatkozó jogszabályi háttér kötelező rendelkezéseinek változása, a Szolgáltató adataiban bekövetkezett változás, a Szolgáltatás új honlapokra való kiterjesztése, új kézbesítési vagy fizetési módok bevezetése, a Szolgáltatásban alkalmazott értékesítési folyamatok további fejlesztése vagy változása, a gazdasági, gazdaságossági feltételek vagy körülmények megváltozása. Módosítás esetén a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF a Portálon történő közzététellel, azonnal hatályba lép.  Az ÁSZF módosítása esetén a módosítások figyelemfelkeltő módon, dőlt és aláhúzott betűvel, vagy a törlések áthúzott betűvel kerülnek megjelölésre az időben utolsó, módosítással egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF tartalmához viszonyítva.

 

13.3. Amennyiben az ÁSZF módosítása Vevőt hátrányosan érinti, úgy Vevő jogosult a szerződéstől a módosított ÁSZF hatályba lépését követő 14 napon belül indoklás nélkül írásban elállni. 

 

13.4. Szolgáltató a webshopon keresztül tájékoztatja a látogatókat és a Vevőket a mindenkor hatályos ÁSZF és az Adatvédelmi szabályzat tartalmáról, amely Szolgáltató honlapján keresztül folyamatosan elérhető, megtekinthető és kinyomtatható. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései az irányadók.

 

Hatályba lépés időpontja: 2025-03-21

FOGYASZTÓI TÁJÉKOZTATÓ a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

1. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
 

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

 

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

 
  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

 

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

2. Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

 

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

 

2.1. A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

 

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. A Szállító a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

 

2.2. Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szállító legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

 

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szállító a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szállító a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt Szállítót felelősség nem terheli.

 

Többletköltségek

 

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szállító nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.

 

Visszatartási jog

 

A Szállító mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

 

2.3. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

 

A termék visszaszolgáltatása

 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve Szállítónak vagy Szállító által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

 

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket Szállító címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatás nyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

 

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

 

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

2.4. Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

 

A Szállító kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

 
  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. h)olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

3. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

 

3.1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön a Szállító hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szállító költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szállító adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön a Szállítóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

 

3.2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3.3. Jótállás

 

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával? Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján az Eladó jótállásra köteles.

 

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

 

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

 

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

 

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

 

Három munkanapon belüli csereigény: Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

 

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól? Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.

 
 
0
    0
    Kosár
    A kosár üresVissza a boltba

    Termékek:

    Bemutatótermünk
    2025.06.23-27. között
    szabadság miatt zárva tart.

    Köszönjük a megértést!